התקנת פרקט יכול לבצע כל אדם , בין אם זוהי הפעם הראשונה שלו ובין אם הוא ביצע זאת בעבר, משום שהמשימה אינה מורכבת אך יש לשים לב כי העבודה דורשת ידע מוקדם ומקצועיות לרבות דיוק. אם יש באמתחתם זמן ללמוד את העבודה ויש ברשותכם יכולת בסיסית, הינכם יכולים ללא ספק לעשות זאת בעצמכם, אך אם אין אתם מוצאים את הזמן ללמוד כיצד נכון לעשות זאת, עדיף שתזמינו בעל מקצוע מיומן שיעשה את העבודה במקצועיות חסרת פשרות. העובדה שעבור ההתקנה תאלצו לשלם סכום כסף ידוע מראש היא נכונה, אך חשוב לשים לב כי אתם תצליחו להשיג עבודה ראויה שתחזיק מעמד לאורך זמן.

 

מה דורשת התקנת פרקט

התקנת פרקט יכולה להתבצע על גבי הריצוף, ואין צורך להפוך את כל הבלטות אלא להציב על גביהם את לוחות העץ. יש לשים לב כי המשטח עליו אתם מצמידים את הפרקט, הינו ישר ולמדוד זאת באמצעות פלס משום שהתקנת פרקט באופן לא ישר, עלולה לגרום לנזק בטווח הקצר והארוך גם יחד.

חשוב לשים לב כי הפרקט מותקן כשטמפרטורות החדר לא תהיה נמוכה מ- 18.שימו לב כי הרצפה יבשה לחלוטין עוד לפני שאתם מתחילים בעבודת התקנת הפרקט משום שאם הרצפה לחה או גרוע מכך רטובה סביר להניח שתוך זמן קצר הפרקט ייהרס.

 

כיצד מתחזקים פרקט

תחזוקת הפרקט אינה קשה אלא להיפך, היא עבודה קלה יחסית אשר אינה דורשת מאמץ רב. את הניקיון השבועי ניתן לבצע באמצעות סחבה לחה ואף פעם אל לכם להשתמש במים על גבי הפרקט. כדי לשמור על החיות של הפרקט ועל התחדשותו, חשוב להשתמש בחומרי ניקיון המיועדים לפרקט בפרט. כיום ישנן חברות רבות המציעות למכירה חומרי ניקיון שונים המיועדים לפרקט בהם נכון להשתמש. חלק מחומי הניקיון איכותיים ואחרים איכותיים יותר, כך שאם אין אתם רוצים להתפשר על איכות, בחרו עצמכם את חומרי הניקיון הטובים ביותר.

 

אם אין אתם יודעים מהם חומרי הניקיון הטובים והנכונים עבור הפרקט שלכם, קבלו המלצות הן ממי שמתקין לכם את הפרקט והן מהמוכר בחנות מוצרי הניקיון. ישנן חברות רבות המוכרות חומרי ניקיון ומעניקות המלצות מקצועיות באשר להתאמת הפתרון לניקיון הרצוי. שימו לב כי חומרי הניקיון הם אלו אשר יעזרו לשמירת אורך החיים של הפרקט ומאידך , שימוש בחומרי ניקיון לא מתאימים לפרקט עלולים לפגוע בזוהר שלו.